GADIS FANTASI MENJADI REALITI


Kesunyian malam yang hening,di saat sang pungguk melabuhkan rindunya pada sang bulan.Kedamaian malam yang di selangi bunyi cengkerik membangkitkan perasaan seram dan kesepian.Dia kala ini aku masih belum mampu memejamkan mata dan benakku..Apakah yang bermain di fikiranku.Ya…mungkin kerinduan terhadap gadis kampung yang baru aku kenali .
Namanya suhaila,tapi aku memanggilnya Ila.Untung namanya singkat,senang bagiku mengingatinya.Tidak pernah aku mengimpikan bertemu dengan dirinya,tapi aku mengharapkannya.Ternyata,angan-anganku bukan khayalan yang biasa aku lakukan.Kisah ini telah berlaku seperti tahu kehendak naluriku.Seorang gadis kampung berkulit putih gebu,ceria dan murah senyumannya.Sikapnya yang melayan karenah gilaku amat menyenangkan.Terasa terbuai-buai perasaanku di kala itu.Ruginya kisah ini hanya berlaku dalam sistem pesanan ringkas.Ya..kami berhubung hanya menggunakan handphone.Entah kenapa,perasaan juga bergerak seiring teknologi.Tidak hairanlah ramai yang tertipu dan di tipu melalui teknologi.Tetapi,perasaanku pada Ila bukan dusta.Cinta ini memang untuk dirinya.Selagi aku mampu,aku akan cuba maraih hatinya.Perjalanan ini masih jauh dan panjang berjalan seiring doa dan harapan.Dan aku berharap,segala yang berlaku dapat di terjemahkan dari fantasi di adaptasi menjadi realiti…insyaalah suatu hari nanti..Amin…..

4 comments :

mentol said...

Ades... x yah sms la boh, hantar angkatan meminang terus hehehe. Lambat2, nanti ambe kebas. :)

AkiN said...

uih..jangan cm2 hahahaha,melepas aku nanti...aku study dlu..ade balance 1 tahun setengah lagi huhuhu...pastu aku kumpul duit r g pinang wakakakaka

Anonymous said...

nie la bnda pling ak nda suka huhu...

Anonymous said...

nie xmo delete smpai mampus ke

Post a Comment