FIX PES 2012/2013 GAGAL DI BUKA SELEPAS DI INSTALL

PES 2012 telah di lancarkan oleh pihak KONAMI baru-baru ini,aku dah try install kat laptop aku,mula-mula tu gagal.Antara masalah-masalah yang muncul ialah:

Failed To Initialize!!
Fail .dll error
No Such .dll in directory
dan lain-lain lagi....

Berdasarkan pengalaman aku,masalah ni berfungsi dari fail .dll yang tak cukup,dalam kes aku dua .dll yang tak cukup iaitu d3dx9_30.dll dan rld.dll..Bagi fail d3dx_30.dll kite boleh cari dan terus paste kat directory game,tapi lain pula dengan rdl.dll yang selalu hilang secara tiba-tiba..sebenarnya fail tersebut hilang di sebabkan Real-Time Scanning antivirus yang mendetect fail rdl.dll sebagai virus.So,kte kena pastikan antivirus tidak lagi mendetect file tersebut sebagai virus dengan pengatur beberapa tetapan pada antivirus.bagi pengguna ASET Smart Security 5 macam aku boleh follow cara ni.Tapi kalau antivirus lain boleh guna teori yang sama ok...

LANGKAH-LANGKAH

  1. OFF semua protection antivirus,copy/cut file rdl.dll dan paste ke directory PES 2012,biasanya kat C.
  2. Buka Antivirus ASET,pergi kapada Setup dan klik pada Enter Advance Setup...
  3. Expand pada colum Computer,expand pula Antivirus and Antispyware pastu pergi ke Exclusions
  4. Klik pada ADD dan cari file rdl.dll yang telah di paste pada directory PES 2012,Setle.........
Bagi belum ada file .dll yang aku nyatakan kat atas download kat sini PES .DLL.RAR