DOWNLOAD FESTO FLUID SIM

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada non muslim.Lebih sebulan saya tidak menulis entry baru kerana terlalu sibuk dengan komitmen lain.Selepas berjaya menamatkan diploma di Politeknik Kota Bharu,saya terus mengambil pengkhususan sijil di NSSDC ( N.Sembilan Skill s Development Centre ) selama 6 bulan ( 3 bulan teori,3 bulan praktikal ) dalam bidang IPCT ( Industry Process Control Technology ).Pada artikel kali ini,memandangkan saya terlibat dalam bidang kejuruteraan,saya akan kongsikan sebuah software yang agak bagus bagi mereka yang ingin belajar berkenaan sistem hidraulik dan pneumatik secara simulator.Software yang bernama Festo FluidSim ini akan membantu anda belajar menguasai sistem hidraulik dan pneumatik dengan pelbagai tetapan yang telah di sediakan.Selain bersaiz kecil,antaramuka yang di gunakan juga sangat mesra pengguna.Kesimpulan yang saya dapat katakan,pengguna baru masih dapat menggunakannya secara kendiri.Software yang akan saya kongsikan ini bersifat portable,oleh itu anda tidak perlu melakukan proses pemasangan terlebih dahulu untuk menggunakannya.

Paparan Antaramuka

Bagi yang berminat boleh muat turun di sini :

Hydraulic.rar
Pneumatic.rar

Langkah Penggunaan :


  1. Extract file rar yang anda nak guna.
  2. Pergi ke folder Bin cari fail nama fl_sim_h.exe ( Hydraulic ) atau fl_sim_p.exe ( Pneumatic ) double click untuk run.

Selamat Mencuba.. . . . . .