TOP 10 LAMAN MUAT TURUN TORRENT 2017

Sehingga tahun 2017,masih ramai yang masih menggunakan perkhidmatan torrent untuk proses muat turun,walaupun sesetengah telco & ISP internet telah mnyekat memuat turun dengan kaedah P2P,tetapi masih ramai pengguna yang kreatif yang menggunakan pelbagai bypass method antaranya mnggunakan perkhidmatan VPN atau menggunakan  Seedbox.Bagi yang telah biasa menggunakan perkhidmatan torrent,di sini saya akan kongsikan 10 laman web torrent yang terbaik setakat ini mengikut laman web TorrentFreak :

TOP 10 LAMAN TORRENT

1. THE PIRATE BAY

Merupakan Raja segala laman torrent bagi saya,antara yang tertua.Segala jenis fail samaada lama atau pun baru mudah di temui di sini.Terdiri daripada pelbagai jenis fail antaranya movie,Aplikasi,Document,Permainan dan pelbagai lagi.

2. EXTRATORRENT

Simple dan mudah melakukan pencarian,itulah konsep yang di amalkan di sini,Pencarian di bahagikan kepada beberapa kategori umum.Setiap kategori akan memaparkan fail yang mempunyai seeder tertinggi pada ranking paling atas.

3. YTS.AG

Laman yang tidak asing lagi buat kaki download movie,Di laman ini anda akan dapat memuat turun movie yang bersaiz kecil tetapi masih berkualiti.seperti petikan yang di petik daripada laman ini "Excellent 720p, 1080p and 3D quality, all at the smallest file size. Only here: YTS Movies Torrents."

4. TORRENTZ2

Originalnya adalah Torrentz.eu.Ini adalah merupakan Search Engine torrent yang tidak kurang terkenalnya.Namun,hasil pencarian bukan lah daripada laman ini.Laman ini cuma bertindak sebagai Engine Pencarian Sahaja.Engine Pencarian ini akan mencari fail yang anda cari daripada lebih 60 laman torrent.

5. 1337X

1337X mempunyai beberapa isu melibatkan keselamatan pada beberapa tahun kebelakangan ini.Namun,sekarang laman ini telah di kemas kini dan bertambah baik.Sama seperti laman-laman sebelum ini.Pencarian berdasarkan beberapa kategori umum.

6. TORRENTPROJECT

Merupakan sebuah search engine torrent dengan database yang sangat besar melebihi 10 million,melakukan pencarian daripada lebih 300 laman torrent. " A clean, fast and accurate bittorrent search engine. Collecting, searching torrents and verifing torrent data from bittorrent dht network, thepiratebay and more than 300 other torrent sites".

7. EZTV.AG

Daripada namanya sahaja kita telah dapat meneka,Torrent yang satu ini lebih kepada fail-fail berkaitan penyiaran.

8. TORRENTDOWNLOADS

Laman torrent yang telah bertapak beberapa tahun ini,kebanyakan ISP negara menyekat access ke laman ini.Laman torrent ini seperti kebanyakkan laman torrent lain,terdiri daripada index bilangan fail torrent yang cukup besar.Fail-fail yang sukar di temui di laman torrent lain,mudah di temui di sini.

9. RARBG

Laman ini menggunakan Tracker dariapda Bulgarian.Di Sini anda akan menjumpai pelbagai video pirate.Laman ini lebih menekankan kepada fail-fail media.Namun,dalam masa yang sama tidak mengabaikan kategori-kategori fail lain.

10. LIMETORRENTS

Limetorrents.cc memasuki senarai top 10 pada tahun 2017 ini.Beberapa bulan yang lepas,pemilik yang sama telah menciptakan laman iTorrent.

Sekian sahaja beberapa perkongsian saya,selamat mncuba...