PERIKSA SIGN ATAU UNSIGN DRIVER PADA WINDOW 7/8

Salam…malam ni boring so rase nak menulis pulak…aku ni time boring betul-betul je baru update blog…di samping share ilmu ngan orang,aku jadikan backup aku jugak kalau-kalau terhilang barang-barang penting dalam laapy aku ni…k staraigh to the point…aku nak tutor cara nak sign driver yang unsign dalam window 7…driver di dalam window 7 perlulah sign supaya driver tersebut dapat bekerja dengan lebih optimum untuk computer anda.Selain tu,kelancaran driver juga dapat memberikan sistem computer lebih cekap dalam melakukan tugasnya…simple je…first download dulu tool ni ,Dseo13b..




DOWNLOAD HERE
DSEO13B.ZIP 

 
LANGKAH-LANGKAH

1.Pertama,pegi ke RUN taip Sigverif untuk memeriksa sebarang driver yang belum di sign,sila lihat gambar untuk lebih faham.
KLIK UNTUK BESARKAN


2.Seterusnya tekan START  dan tunggu sehingga proses selesai
KLIK UNTUK BESARKAN

3.Proses sedang berjalan.....
KLIK UNTUK BESARKAN

4.Selepas proses diatas selesai sila pilih Close jika keluar sebarang Pop-up dan pilih Advanced seperti di dalam gambar.
KLIK UNTUK BESARKAN

5.Pilih View Log untuk melihat senarai driver.
KLIK UNTUK BESARKAN

KLIK UNTUK BESARKAN

Perhatikan senarai driver di atas,terdapat driver yang tertulis Not Signed,driver tersebut perlu di sign menggunakan Dseo13b…Tunggu tutorial seterusnya unutk sign driver tersebut menggunakan tool diseo13b yang telah di download……